Lazada Malaysia

Friday, December 23, 2016

Cabaran 30 Hari Blogging | Day 16 : Obessison

Salam Ladiess ♥ 

Aku suka part ni, selalunya laki aku yang cakap kat aku obses. aah memang pun aku terlalu obses pada filem dan drama-drama filipina. very much. rasanya dah takder siapa boleh ubah obses aku ni. melainkan diri aku sendiri. haha itu pun kalau anak aku kacau. kalau tak jangan harap nak ubah channel.

tapi banyak lagi altinatif lain aku boleh tengok filipin selain kat tv. laptop dan drama filipin akan sentiasa menjadi meneman aku walaupun kat dapur sambil masak.obses kan aku.

aku mula obses dengan drama filipin sejak tujuh tahun lalu. tak pernah aku terlepas satu episod pun drama filipina yang pukul 3 tu. dah habis sejam aku akan sambung tengok yang online punya. sampai aku kenal dah setiap pelakon filipina.

kalau drama pilipin tu takdah subtilte pun tak pe aku boleh jugak tengok sampai habis. dah berpuluh drama pilipina yang aku dah tengok sampai habis, kalau episod sampai 100 lebih pun aku sanggup habis kan. ulang² tengok banyak kali pun pernah.



kalau pelakon drama tu orang yang aku suka macam marian rivera dengan laki dia dingdong dantes tu. lagi la aku obses. kalau marian dengan hero lain pun aku tengok jugak, asalkan marian. yang pelakon lain pun aku tak kisah. sebab asalkan drama filipina.
Antara drama filipino yang aku dah tengok:-


Sanay wala nang wakas , Pangako sa'yo , Dahil may isang ikaw
Dyesebel (2x ualang) , Marimar (3x ulang) , Ang Babaeng Hinugot sa Aking Tadyang
Amaya , Darna , Endless Love
Carmela , Temptation of wife , My beloved
Ang dalawang mrs. real , Pahiram ng Sandali ,  Stairway to heaven
The rich man's daughter , Rosalinda , Adarna
Impostora ,  my husband's lover , La vendetta
Beautiful Strangers , My faithful husband , Pari koy
The Borrowed Wife ,  Kailangan Ko'y Ikaw (All For Love) , Mara clara 
Magkano Ba Ang Pag-ibig (Wealth And Passion) , Akin Pa Rin Ang Bukas (Perfect Vengeance) 
Encantadia 2016 , Dyesebel 2015 (new version) , Marimar 2015 (new version)
yang ni aku belum tengok, sebab aku cari jumpa , tapi masih ada beberapa episod yang tak lengkap.

kadang-kadang aku ni terlalu obses sangat dengan drama flipina sampai cakap ngan laki aku pun keluar bahasa pilipina. masalahnya laki aku pun faham pulak tu ape aku cakap. haish! kbai :)

Terima kasih sudi baca.


8 comments:

Irda Garmin said...

mak aihh banyaknya layan filipina..tp marin tu cantik..irda pun suka..tp xobses sgt..huhu...

nadhie wueen said...

suka tengok marian rivera ni. cantik n lembut je

Reen Johari said...

Hehee dulu reen layan.. Tapi sejak bekerja, dah kurang. Dulu waktu balik je skolah, lepas siap kemas rumah. Terus duduk depan tv.. Dari jam brapa ntah eh dah lupa sampai la je ptg.. Ada aje cerita best bersambung-sambung..

http://www.reenri.com

Intan Saffyna said...

@Irda Garmin tula bila cari balik tak sangka boleh byk pulak.. huhu :)

Intan Saffyna said...

@nadhie wueen saya pun suka tengok dia.. :)

Intan Saffyna said...

@Reen Johari samala.. saya pun macam tu.. :)

SITI AWADAH said...

Wah peminat tegar filipina drama rupanya... sis tak boleh layan drama diaorg sbb episod panjang sangat. Sis obses dengan drama korea.. cayalah intan

Intan Saffyna said...

@SITI AWADAH aah sis.. saya yang penimat drama filipina tu.. tanya la semua tajuk drama terbaru saya tengok.. hehehe

 
Malaysian Lifestyle Blogger| Copyright 2016-2017 ©All Right Reserved by Intan Saffyna