Sunday, August 20, 2017

Q Switch Carbon Deep Cleansing Laser Therapy at Clinic MF

Salam Ladiess ♥

Pernah tak bila tengah bosan lepas tu tetiba terfikir nak pegi buat rawatan facial atau teringin nak rehatkan minda dengan massage dan therapy kat spa. aku selalu je terfikir macam tu, bila dah tido kan Putera Mikaell je lepas tu berangan kalau la dapat facial muka kan best.. dapat urut-urut sekali. tak yah aku sendiri yang susah hati nak berus muka dengan sabut. kahkah.

beberapa hari lepas, aku buat appointment untuk datang ke Clinic MF dan rasai sendiri rawatan facial kat situ. rawatan yang di tawarkan adalah Treatment Q Switch Carbon Deep Cleansing Laser Therapy bila aku dengar dia cakap laser terus kecut perut aku nak oii... haha macam seolah-olah terkejut dengar perkataan laser tu. sebab aku teringat masa bersalin czer dulu doc tu guna kaedah laser potong perut aku. ahh abaikan.

tapi aku buat-buat cool.. control sikit tak bgai nampak muka aku yang cuak. haha sebelum rawatan aku kena jumpa doctor dan diberi serba sikit keterangan mengenai rawatan laser ni sambil tengok jenis kulit muka aku ni. dan sebelum aku tanya, doc dah bagi tau yang laser ni tak sakit pun.. amboi dia perasan kot aku cuak.. haha

sebelum aku memulakan kisah pengalaman aku berada dalam clinic mf ni, meh aku memperkenalkan dulu apa maksud kaedah Q-SWITCH LASER ni serta benefit dia.
Q Switch Laser adalah salah satu laser yang paling maju teknologi yang diluluskan oleh FDA untuk membersihkan sel mati tertanam, seperti pigmentasi, jeragat, whitehead/blackhead dan sel-sel kulit mati. baiknya pengunaan laser nya ialah dapat meningkatkan proses pembaharuan kulit, mengurangkan liang roma yang terbuka, meghilangkan garis halus pada wajah, dan menyerlah tona kulit agar sekata. mengesan kulit dari penuaan, Luka vaskular dan juga penyingkiran tattoo.

sebelum buat treatment laser kena cleanser dulu untuk buat buang kotoran dan debu-sebu luar. time lepas je cuci muka, aku rasa muka aku tegang giler kot, lepas tu rasa kulit licin sangat, halus sangat.. aku tak pasti dia pakai cleanser apa dan sapu toner apa kat muka aku tu. aku ada tanya sebenarnya.. tapi aku lupa dah.. huhu

yang penting bagus untuk kulit.

Hai Dayang Senandung.. ehh itu carbon peel yang diletakan sebelum menjalankan aktiviti laser. aku difahamkan bila laser tu bergerak ke seluruh muka rasa seperti kena gigit semut. so aku cool je la.. :)

Selepas rawatan:
- boleh melakukan aktiviti harian seperti biasa
- tiada pengelupasan, bengkak, penskalaan & pembakaran
- hindari dari berada dibawah cahaya matahari dan mengunakan sunblock.

Boleh.
-Pakaian matahari yang sunat untuk perlindungan. Sapukan sekurang-kurangnya sekali di rumah
- kulit akan menjadi sedikit kering oleh itu diperlukan untuk memohon tiang penghidratan atau pelembap 3 jam sehari untuk 5 hari pertama.
- Anda boleh mencuci wajah dengan normal selepas rawatan laser
- Anda boleh menggunakan produk kosmetik seperti make up, foundation, serbuk muka, concealer seperti biasa
Tidak Boleh.
- jangan mengunakan scrub atau bahan pengelupasan untuk masa 2 minggu.
- tidak mengunakan toner untuk 3 hari pertama

Maklumat tambahan :
-pada pesakit menggunakan ubat jerawat seperti accutane, untuk melambatkan prosedur 6 bulan sebelum rawatan laser
- jika pesakit berada di krim vita atau produk berasaskan asid retinoik seperti treitenoin, untuk melambatkan prosedur selama 10 hari.
- Jangan gosok atau terkelupas dengan microdermabrasion 1 minggu sebelum prosedur
ini hasil selepas treatment, glowing terus.. cuma kena jaga la dalam masa dua tiga hari jangan kena panas terlalu lama.. banyak info yang aku dapat semasa berada dalam clinic mf ni.. doctor dan nurse semua baik-baik, friendly. terima kasih babanyak sebab memperkenalkan clinic yang ohsem. memang terbaik servis kat sini. :)
Venue :
The Boulevard, Mid Valley
51-1, The Boulevard, 
Mid Valley City, 
Lingkaran Syed Putra
59200 Kuala Lumpur.
Tel: 03-2288 8328 / 011-35373307
Atria Shopping Gallery
S09, 2nd Floor,
Atria Shopping Gallery,
Atria Damansara,
Jalan SS 22/23, Damansara Jaya,
47400 Petaling Jaya, Selangor.
Tel: 03-7732 6422 / 011-35325332

Facebook : Clinic MF Instgaram : Clinic_mf
Terima kasih sudi baca.

5 comments:

Busyra Takiyudin said...

bestnya kakkk. pt facial2 muka tuuuu

Intan Saffyna said...

@Busyra Bt Takiyudinboleh la boleh la.. best jugak sebab hasil dia glowing terus.. hehe :)

Nina Mads said...

singgah sini.. bestnya lama tak buat facial, mesti harga mhl hehe

Nina Mads said...

singgah sini.. bestnya lama tak buat facial, mesti harga mhl hehe

Intan Saffyna said...

@Nina Mads tak mahal pun sebenarnya.. tp servis memang bagus tip top.. try la.. hehe :)