Wednesday, June 04, 2014

I'm pregnant

♥ salam ladiess,

syukur allamdulillah, i'm pregnant now! rasa seram sejuk nak teruskan menaip sebab memikirkan fizikal saya akan berubah tidak lama lagi.. syukur dengan kurniaan yang amat indah ini.

tak sabar rasanya saya nak lalui detik manis selama sembilan bulan.

setelah hampir setahun saya mendirikan rumah tangga bersama suami tercinta dengan pengalaman yang cukup manis dan inilah saat membuatkan saya menjadi isteri paling bahagia apabila saya disahkan hamil. syukur ya allah.

kandungan saya masih baru. mulanya saya tak menyangka pun tapi saya telah lewat period seminggu terus laju-laju suami pergi beli prenancy test. sampai 4 jenis di belinya. punya exited kan.

saya bangun dari tido senyap senyap pergi toilet untuk test dan hasilnya positif. saya pun terus kejut suami dan tunjukkan prenancy test tu.. lepas tu banyak kali saya tunjuk kan kat suami. gembira sangat dan terharu. esoknya saya test lagi untuk pastikan yang ia betul-betul positif. tapikan pukul 4pagi saya bangun, pastu suami tersedar jugak, dia tanya saya nak pergi mana? then saya cakap nak pergi test, lepas tu suami cakap awal lagi tido dulu.. kahkahkah... punya tak sabarnya saya..

dua hari lepas test sendiri, saya ke naluri madical centre untuk check up yang pertama kali. doc scan kat perut saya.. doc bagi tahu kandangan saya sudah lima minggu. sekarang saya tengah taip entry ni kandungan saya sudah 6 minggu 3 hari.

mulanya saya macam terkejut jugak, sebab doc cakap saya dah 5 minggu, saya ingat dalam 3 minggu je..sebab sepanjang kehamilan saya, tak ada satu pun tanda menunjukan saya mengandung. sebab tu saya pelik, hanya kerana saya lewat period saja maka saya pun test.

syukur alhamdulillah yang tak terhingga dengan allah,kerana saya dikurniakan zuriat walaupun kandungan saya masih baru. terharu saya tengok dalam perut saya bulat kecik tu, anak ummi ada dalam tu..saya harap semua sudi mendoakan saya dan kandungan saya.

saya dan suami memang teruja sangat sebab bakal daddy dan ummi. tak sabarnya nak pikul tanggungjawab tu.

syukur.


5 comments:

Panana said...

Congrats akak ! Rezeki daripada Allah..

Unni anje said...

Alhmdulilah.. tak sabar pulak nak ada nak sndri tau

Intan Saffyna said...

@nhanah huzeterima kasih awak :)

Intan Saffyna said...

@Unni Anjesemoga awk dikurniakan anak jugak.. :)

Intan Saffyna said...

@Rabiahtul Adawiyah lama dah ni dekk.. hehe tapi thanks ye :)